A customer’s journey in the metaverse.

Wij hebben kort geleden een virtual reality project met veel succes afgerond.
Helaas kunnen wij niet al te specifiek ingaan op de inhoud van dit project aangezien onze klant in de leveringsvoorwaarden de wens heeft aangegeven dat zij niet genoemd mogen worden in berichtgeving op onze site of andere social media. Wel willen we natuurlijk verhaal doen van onze ervaring en een globale beschrijving geven van dit project.
Concept
Ontwikkelingen vandaag de dag gaan erg snel. Technologie, zoals big data, artificial intelligence, virtual reality, elektrische voertuigen hebben grote impact op hoe we ons dagelijkse leven gaan ervaren. Onze klant wilde hun werknemers aanzetten tot het houden van een grote brainstorm.Waar kunnen deze technologieën verbetering kunnen voor de organisatie.
Wij bedachten een concept waarin groepen van acht medewerkers aan een ronde tafel komen te zitten met acht virtual reality systemen.
De ronde tafel is een knipoog naar King Arthur en de ridders van de ronde tafel. In het verhaal van King Arthur namen ridders als gelijke plaats aan de tafel en gaven hun ongezouten oordeel over hun gezamenlijke missie. Dit effect wilde we ook met onze virtual reality opzet hercreëren.
In het begin van de experience mogen de personen tegelijkertijd hun vr bril opzetten. Op het moment dat de medewerkers zich in de virtual reality bevinden zien ze nog steeds deze ronde tafel, maar nu een virtuele. Rustig voeren we het tempo op om de mensen een rustige overgang te laten beleven. De meeste mensen hebben nog nooit virtual reality ervaren. Na een inleidend praatje van de directeur begint de werkelijke presentatie.
Voor hun ogen presenteert de tafel verschillende maquettes met situaties van de organisatie die plaatsvinden in de toekomst. Een customer journey in virtual reality. Ook zien de kijkers elkaars avatars, waardoor het gevoel dat ze de film samen beleven versterkt wordt.
Madurodam achtige taferelen spelen voor hun ogen af. Hier echter bewegen de figuurtjes en rijden de voertuigen en kan je binnenkijken in de gebouwen. Een diorama die inspireert en ondertussen het verhaal verduidelijkt en versterkt.
Virtual reality is een fantastisch nieuw medium waarin je een boodschap kan overbrengen op spectaculaire manieren. Er is interactie mogelijk, waardoor mensen met alle zintuigen gericht zijn op de boodschap. Een onvergetelijk moment.
Geïnteresseerd om een soortgelijke demo te ervaren? Neem contact met ons op?

Client: Anoniem

Director: Sicco de Vries / Sander Lipman

Modeling: Sicco de Vries, Sander Lipman, Jeff Metz,
Animatie: Sicco de Vries, Sander Lipman, Jeff Metz,
3D Design Characters: Jeff MetzSicco de Vries

Menu